1.2.2014

This the night


Tänään UMK päättyy ja Suomi saa itselleen euroviisuedustajan. Finaali alkaa klo 21, mutta äänestää on voinut jo tämän viikon alusta. Odotan pelonsekaisin tuntein lopputulosta. Tuomarit ovat taas äänessä ja 50 prosenttia äänivallasta on heillä. Erinäiset gallupit ja viisukeskustelut puhuvat karua kieltään. Mitään selkeää ykkössuosikkia ei ole. Kompromissivoittaja tyyliin Nina Åström kummittelee mielessäni.

Toivon kuitenkin, että Suomea pääsee edustamaan joku heistä:

  • Hukka ja Mama
  • Softengine
  • Mikko Pohjola

Voin myös hyväksyä, jos voittaja on:

  • Lauri Mikkola
  • MIAU

En kestä, jos joku näistä valitaan:
  • Clarissa feat. Josh
  • Madcraft
  • Hanna Sky

Olen oikeastaan helpottunut, että UMK on pian ohi. Vaikka taso on musiikillisesti hyvä, tämä formaatti ei ole lainkaan mieleeni. Ihan liikaa epämääräisyyttä, ylenkatsontaa viisufaneja kohtaan ja tietyn yleisön kalastelua. Mitäpä siitä, vaikka katsojaluvut ovat romahtaneet. Pääasia, että kanavan ilme on nuorekkaampi. Ei niiden vanhojen viisufanien tarvitsekaan löytää UMK:n pariin. Tämä on hipstereiden kisa.

Toivon täydestä sydämestäni, että ensi vuonna puhaltavat aivan uudet tuulet.

2 kommenttia:

  1. Liian idolsmainen formaatti minun makuun. Mulle aika sama kuka tuon voittaa...mielellään saisi olla Mikko Pohjola, mutta kunhan se ei ole Clarissa feat. Josh niin ok.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kykykilpailumaisuus minuakin tökkii :P
      Aika lähellä oli, että suosikkisi olisi voittanut! :) Minä olen ihan tyytyväinen Softenginen voittoon.

      Poista