27.5.2015

Viisukrapula


Minulla on viisuähky. Ei jaksaisi kuunnella tämän vuoden biisejä tai lukea spekulointeja tuomari- ja yleisöäänien jakautumisista. Okei, ilman tuomareita Italia olisi voittanut. Ylivoimaisesti vieläpä. Tuomarit estivät myös Suomen pääsyn finaaliin. Pelkillä yleisöäänillä Pertti Kurikan Nimipäivät oltaisiin nähty lauantain finaalissa.

Turha kuitenkaan jossitella. Ruotsi valittiin voittajaksi ja sillä sipuli. Minulle olisi kelvannut myös Italia. Olin ennen kaikkea tyytyväinen, että Venäjä ei voittanut.

Jotkut ovat kitisseet siitä, että Ruotsi voitti niin lyhyen ajan sisällä uudestaan. Muistellaanpa 90-lukua. Ruotsi ei sentään ole voittanut neljä kertaa viiden vuoden sisällä, kolmena peräkkäisenä vuotena.

Loreenin voittaessa paukuttelin kovasti henkseleitäni, että lähden ehdottomasti Ruotsiin viisuilemaan. Siitä ei sitten tullut mitään. Ensi vuonna uusi yritys! Haluaisin kovasti päästä seuraamaan Euroviisuja paikan päälle.

Nyt kuitenkin pidän hetken viisuista lomaa. Ehkä kohta ei enää kyllötä.

4 kommenttia:

  1. Hassua...mä taas innoissani kuuntelen tämän vuoden viisuja ja löydän niistä kokoajan jotain mitä en aiemmin oo kuullut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taisin kuunnella ne puhki jo ennen viisuja :D

      Poista
    2. Mä kuulin ennen viisuja niitä vain esikatseluissa. Nyt kun kaikki on ohi niin voi kuunnella kaikessa rauhassa.

      Poista
    3. Ehkä ensi vuonna voisi rajoittaa puhkikuuntelua ennen viisuja :D

      Poista